پرورش شترمرغ | آموزش پرورش شترمرغ

پرورش شترمرغ | آموزش پرورش شترمرغ

آموزش پرورش شترمرغ ، طرح توجیهی پرورش شترمرغ ، کتاب پرورش شترمرغ ،هر آنچه جهت موفقیت در پرورش شترمرغ نیاز دارید
پرورش شترمرغ | آموزش پرورش شترمرغ

پرورش شترمرغ | آموزش پرورش شترمرغ

آموزش پرورش شترمرغ ، طرح توجیهی پرورش شترمرغ ، کتاب پرورش شترمرغ ،هر آنچه جهت موفقیت در پرورش شترمرغ نیاز دارید

ارزش غذایی گوشت شترمرغ



ارزش غذایی گوشت شترمرغ با طعم و رنگی مشابه گوشت گوساله ،عبارتست از:پایین بودن درصد چربی و کلسترول و بالا بودن میزان پروتئین ،همچنین تردی دلچسبی که به دلیل کوتاه بودن فیبرهای ان می باشد. ارزش غذایی گوشت شترمرغ مابین گوشتهای سفید و قرمز می باشد ،مخصوصا بدلیل پایین  بودن میزان کلسترول و چربی بر گوشتهای قرمز برتری دارد.

چربی گوشت شترمرغ برخلاف گوشت گوسفند و گاو که چربی آنها داخل نسوج است ، جدا از لایه های عضلانی می باشد. در اکثر گوشتها کم بودن میزان چربی با تردی گوشت در تضاد است اما گوشت شتر مرغ استثناء است ،میزان اسید لینولنیک (اسید چرب ضروری غی اشباع) در شترمرغ بالاست.

 

 

گوشت شتر مرغ دارای میزان بالایی از عناصر روی  و منیزیم است این گوشت نیاز بدن به ویتامین نیاسین را تامین می کند و نسبت به سایر گوشتها دارای مقادیر بیشتری از ویتامینهای گروه ( آ ، بی ، سی ) می باشد.

ارزش غذایی گوشت شترمرغ با بالا بودن میزان کراتین گوشت که متابولیسم قلب را بهبود می بخشد و وجود آهن  بالا نسبت به سایر گوشتها قابل تحسین است.

این گوشت برای ورزشکاران و تمام کسانی که مجبور به انجام فعالیتهای بسیار طولانی دارند و همچنین برای افراد در دوره نقاهت و بزرگسالان توصیه میشود، وبالاخره اینکه بسیاری از خطوط هواپیمایی گوشت شترمرغ را در صورت غذایی پروازهای درجه یک  خود قرار داده اند .

به طور متوسط از یک شترمرغ زنده 100کیلوگرمی ، حدود 55تا 60 کیلوگرم لاشه استحصال می شود که از این مقدار 20کیلوگرم گوشت درجه 1 از رانها وپشت (استیک) از قسمت بالایی ران وپشت(فیله)و

15 کیلوگرم گوشت درجه2 از قسمت پایین ران (گوشت لخم) و مابقی استخوان و چربی  است .

گوشت شترمرغ از لحاظ کیفیت به 3دسته تقسیم می شود :

1-گوشت فیله

2-استیک

3-کبابی

در کل بشترین گوشت از ران های شترمرغ بدست می آید ، نه تنها گوشت بلکه جگر ، دل و گردن  معده و سنگدان آن نیز بدلیل خوشمزه بودن طرفداران زیادی دارد

این نکته  حائز اهمیت است که کیفیت گوشت خوب در پرورش شترمرغ از شترمرغهایی بدست می آید که در هوای آزاد و در فضاهای بزرگ پرورش می یابند نه آنهایی که در قفسها و در محیطهای بسته و کوچک  وسالن های سر پوشیده  نگهداری می شوند.

طعم گوشت منجمد شترمرغ مانند سایر گوشتها قدری از بین می رود ، گوشت شترمرغ از هر گوشتی قابل هضم تر است زیرا به علت تردی  زود پز بوده  و نیازی به سس و یا خورشت اضافی ندارد.


جدول ارزش غذایی گوشت شترمرغ




نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد