پرورش شترمرغ | آموزش پرورش شترمرغ

پرورش شترمرغ | آموزش پرورش شترمرغ

آموزش پرورش شترمرغ ، طرح توجیهی پرورش شترمرغ ، کتاب پرورش شترمرغ ،هر آنچه جهت موفقیت در پرورش شترمرغ نیاز دارید
پرورش شترمرغ | آموزش پرورش شترمرغ

پرورش شترمرغ | آموزش پرورش شترمرغ

آموزش پرورش شترمرغ ، طرح توجیهی پرورش شترمرغ ، کتاب پرورش شترمرغ ،هر آنچه جهت موفقیت در پرورش شترمرغ نیاز دارید

نکات طلایی در تغذیه بلدرچین


نکاتی طلایی در تغذیه بلدرچین

کسب درآمد از پرورش بلدرچین سودآوری زیادی دارد ولی بدون توجه به تغذیه بلدرچین این امر میسر نیست. داشتن اطلاعات کافی در ارتباط با تغذیه بلدرچین از فاکتورهای مهم در پرورش بلدرچین است که هر پرورش دهنده ای باید بداند. تغذیه بلدرچین ارتباط زیادی با هدف پرورش دهنده دارد.

به طور کلی بلدرچین به دو منظور نگهداری می شود. باید در نظر بگیرید که چه نوع بلدرچینی را پرورش می دهید. هر کدام از این 2 نوع تغذیه متفاوتی دارند.

الف پرورش بلدرچین تخم گذار

پرورش بلدرچین گوشتی

 

 

پرنده ها همگی پر خور هستند و تقریباً همیشه گرسنه و آماده خوردن هستند. تغذیه بلدرچین باید طبق اصولی باشد و بر طبق زمان بندی انجام شود. غذادهی بیش از حد و بدون برنامه ریزی مناسب پرورش و تغذیه بلدرچین نیست و مشکلاتی را به همراه دارد.

عمده مشکلات غذادهی بیش از حد بلدرچین این است که هزینه بیشتری برای تامین غذا اختصاص می یابد که به هیچ وجه ضروری نیست. البته هرگز نباید جوجه ها را گرسنه نگهداشت و این کار موجب رشد سوز شدن بلدرچین می شود ولی غذادهی بیش از حد نیز پسندیده نیست. در ادامه اهمیت تغذیه بلدرچین در چند بخش بررسی می شود

تغذیه جوجه ها در روزهای اول

جوجه ها به پروتئین، ویتامین و ریزمغذی‌های زیادی نیاز دارند تا به حداکثر رشد خود برسند. در روزهای اولیه تغذیه بلدرچین با مواد اولیه ای موسوم به استارتر انجام می شود. این غذا کاملا آسیاب شده و شبیه آرد می باشد. در نظر داشته باشید که جوجه بلدرچین نمی تواند غذاهای خرد شده را بخورد و منقار جوجه هنوز آماده برداشتن دان نیست. هر غذایی به غیر از مواد پودری و آسیاب شده به منقار جوجه ها صدمه می زند.

آب خوردن جوجه ها نیز می بایست حاوی مواد مغذی و املاح کافی باشد به این منظور می توانید ویتامین ها، الکترولیت و مواد ضروری دیگر را به همراه کمی شکر به آب اضافه کرده و در آبخوری ها استفاده کنید. دقت داشته باشید که از آب گرم برای آب خوری جوجه های بلدرچین استفاده شود جوجه ها به دمای آب هم بسیار حساس هستند. محلول تهیه شده را در ابتدای ورود جوجه ها استفاده کنید تا استرس ناشی از حمل و نقل نیز به سرعت برطرف شود.

لازم به ذکر است که آبخوری جوجه بلدرچین ها ظروف مخصوصی هستند که امکان ورود جوجه ها به آن وجود ندارد. استفاده از ظرف های آبخوری بدون پوشش می تواند خطر غرق شدن و خفگی جوجه ها را به همراه داشته باشد. اغلب از لوله کشی مخصوص برای آبخوری استفاده می شود. در نظر داشته باشید که برای هر 50 قطعه بلدرچین  دست کم یک ظرف آبخوری مورد نیاز می باشد.

تغذیه بلدرچین در روزهای بعد

تغذیه بلدرچین با توجه به گوشتی یا تخم گذار بودن متفاوت می باشد. بلدرچین های گوشتی با تغذیه مناسب در 6 هفتگی به وزن دلخواه می رسند. بلدرچین تخم گذار نیاز به کلسیم و فسفر در جیره غذایی دارد. غذای بلدرچین هم به صورت آماده به فروش می رسد و هم پرورش دهندگان می توانند خود اقدام به تولید غذای باکیفیت و مقوی بنمایند.



 



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد