پرورش شترمرغ | آموزش پرورش شترمرغ

پرورش شترمرغ | آموزش پرورش شترمرغ

آموزش پرورش شترمرغ ، طرح توجیهی پرورش شترمرغ ، کتاب پرورش شترمرغ ،هر آنچه جهت موفقیت در پرورش شترمرغ نیاز دارید
پرورش شترمرغ | آموزش پرورش شترمرغ

پرورش شترمرغ | آموزش پرورش شترمرغ

آموزش پرورش شترمرغ ، طرح توجیهی پرورش شترمرغ ، کتاب پرورش شترمرغ ،هر آنچه جهت موفقیت در پرورش شترمرغ نیاز دارید

قبل از شروع پرورش شترمرغ|آموزش پرورش شترمرغ را حتما مطالعه کنید

توصیه  فعالین پرورش شترمرغ ، و کارشناسان بخش  دامپروری به علاقه مندان پرورش شترمرغ ، شروع از تعداد کم و حجم پایین میباشد تا هم زمان با رشد  کمی و کیفی  مزرعه امکان بازاریابی و فروش محصولات نیز فراهم گردد

 

ادامه مطلب ...

بهبود ضریب تبدیل غذایی به گوشت در شترمرغ وسایر طیور


بهبود ضریب تبدیل غذایی به گوشت در شترمرغ وسایر طیورمیزان تبدیل مواد غذایی به گوشت  عامل اصلی در تعیین سودمندی پرورش طیور گوشتی  وشترمرغ است.ضریب تبدیل غذایی(FCR) یا مقدار غذای مورد نیاز برای اضافه شدن یک واحد وزن،شاخص متداولی است که در صنعت طیور جهت ارزیابی کارآیی نسبی خوراک مورد استفاده پرورش دهندگان قرار می گیرد


 

ادامه مطلب ...

نقش اسیدهای ارگانیک در تغذیه طیور


اسیدهای ارگانیک درتغذیه طیور

 استفاده از آنتی بیوتیک ها به دلیل بوجود آوردن سویه های مقاوم و امکان انتقال این مقاومت به سایر گونه ها به ویژه در سویه های مشترک بین انسان و دام،ماندگاری بقایای دارویی در فرآورده های دامی مورد استفاده انسان ها و به هم زدن فلورمیکروبی طبیعی دستگاه گوارش، مشکلات جدی در بهداشت عمومی و دامی ایجاد کرده وموجبات نگرانی مصرف کنندگان را فراهم ساخته است. که همه را به فکر کاهش مصرف این مواد انداخته است.

  

ادامه مطلب ...

پربیوتیک و نقش ان در جذب مواد معدنی شترمرغ


پری بیوتیک چیست و چه نقشی در بهبود جذب مواد معدنی دارد؟ پری بیوتیک ها مواد خوارکی غیر قابل هضمی هستند که به جیره طیور افزوده می شوند و این مواد غیر قابل هضم از طریق تحریک رشد و یا فعالیت باکتری های مفید و یا از طریق مهار رشد برخی از باکتری ها در روده بزرگ تاثیرات مثبت خود را بر جای میگذارند.

 

ادامه مطلب ...

آموزش پرورش شترمرغ مولد


شتر مرغ در سن ۲ تا ۳ سالگی به بلوغ جنسی می رسد و تا مدت زیادی بارورباقی می ماند. پرنده نر در زمان بلوغ به رنگ سیاه با پرو بال سفید رنگ و شتر مرغ ماده به رنگ قهوه ای تا خاکستری است. بارزترین نشانه در شتر مرغ نر، قرمزی رنگ ساق پا ، نوک و اطراف چشم است که ارتباط مستقیمی با قدرت جنسی نر دارد. هرچه این قرمزی یبیشتر باشد پرنده از قدرت نرینگی بیشتری برخوردار است.

 

ادامه مطلب ...

تسهیلات پرورش شترمرغ


بدون شک سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  بر پایه بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد اقتصاد مقاومتی ،از ارگانهایی است که درجهت اشتغال زایی جوانان جویای کار پیشگام بوده و با پرداخت تسهیلات بانکی اقدامات موثری  انجام داده است ، تسهیلات پرورش شترمرغ ،کمک بزرگی جهت شروع کار کارافرین ابرکویی نموده است

 

ادامه مطلب ...

مقایسه شترمرغ با گاو


گوشت شترمرغ به رنگ قرمز و از لحاظ مقدار کلسترول و کالری از گوشت مرغ و ماهی هم کمتر است، طبق گزارش اداره کشاورزی آمریکا در هر ۳ ا‏نس گوشت شترمرغ مقدار کلسترول ۵۸ میلی گرم و چربی ۲% و کالری تنها ۱۱۴ می باشد که در هر سه مورد مساوی یا کمتر از گوشت مرغ می باشد و به همین علت این نوع گوشت خیلی مورد توجه مصرف کنندگان اروپائی و آمریکائی قرار گرفته است.

 

ادامه مطلب ...

نقش ویتامین ها در کاهش استرس گرمایی طیور


درجه حرارتهای بالای محیطی یا استرس گرمایی بعنوان یکی از فاکتورهای فیزیکی مهم تاثیرگذار بر تولیدات طیور و یکی از مشکلات اساسی صنعت طیور میباشد.مصرف غذا،وزن بدن،قابلیت هچ،مرگ و میر،خصوصیات لاشه و دیگر ویژگی های مهم که سبب موفقیت صنعت طیور میشوند میتوانند به شکل نامناسب تحت تاثیر استرس گرمایی قرار بگیرند.

 

ادامه مطلب ...

نقش اسیدی فایر در تغذیه طیور


اسیدی فایر در تغذیه طیور چه نقشی دارد؟ اسیدی فایر در تغذیه طیور به چه مقداری باید استفاده شود؟ اسیدی فایر در واقع اسیدهای آلی ضعیفی هستند که به خوراک طیور اضافه می شوند تا باعث کاهش اسیدیته خوراک، کاهش اسیدیته دستگاه گوارش و حتی کاهش اسیدیته یا pH سیتوپلاسم میکروارگانیسم های موجود در دستگاه گوارش باکتری های بیماریزا شوند

 

ادامه مطلب ...

فضای مورد نیاز در پرورش شترمرغ


شترمرغ‌ها معمولا قدی حدود 2.5 و وزن بین 150 کیلو تا 170 کیلو گرم دارند. این حیوان بزرگترین پرنده روی زمین است که می‌تواند 10 تا 15 دقیقه با سرعت km/h70 بدود. قدرت دید شترمرغ زیاد است به شکلی که می‌تواند تا فاصله حدود km3.5  را ببیند و حتی می‌توانند اشیاء زیر منقارشان را هم ببینند. عمر شترمرغ طولانی است که به شکل میانگین حدود 50 سال است.

 

ادامه مطلب ...

دستور العمل و ضوابط فنی و بهداشتی واحدهای پرورش شترمرغ


مقدمه: پرورش و نگهداری شتر مرغ از حساسیت و اهمیت خاصی بر خوردار است تاکنون ۱۴ نوع بیماری مشترک با طیور، ۷ نوع بیماری مشترک با گوسفند و گاو، یک نوع بیماری مشترک با اسب و ۱۲ نوع بیماری مشترک با انسان در شترمرغ شناسایی شده است . با توجه به اینکه پرنده ار مقاومت بیشتری نسبت به این بیماریها برخوردار می باشد غالباً به عنوان مخزن یا ناقل بیماری های مختلف مطرح می باشد ، بنابراین میبایستی در رعایت دقیق ضوابط بهداشتی ، استقرار اماکن ( در مناطق کم تراکم دام و طیور) و همچنین مراعات مسائل قرنطینه ای تمهیدات ویژه ای اندیشید.

 

ادامه مطلب ...

عوامل موثر در کیفیت گوشت در پرورش شترمرغ



عوامل موثر در کیفیت گوشت در پرورش شترمرغ ، در کشورهای زیادی  پرورش شترمرغ در حال توسعه و رشد می باشد. درتمامی کشورها مانند آفریقای جنوبی، اغلب تولید کنندگان از مساله واحدی گله مند هستند و آن تنوع وزن لاشه و متفاوت بودن وزن ماهیچه های هر قطعه است...

همچنین مشکل دیگری نیز در مورد مصرف کنندگان یا خریداران وجود دارد. آنها اغلب با وزن مورد انتظار توده عضلانی، در هنگامی که کل لاشه را از تولید کنندگان خریداری می کنند، مشکل دارند. این امر به دلیل داده ها و اطلاعات ضعیف در مورد وزن ماهیچه ها در صنعت پرورش شترمرغ می باشد.

عوامل مهم متعددی در فرآیند اقتصادی شترمرغ دخالت دارند که در زیر به برخی از آنها پرداخته شده است:


 

ادامه مطلب ...