پرورش شترمرغ | آموزش پرورش شترمرغ

پرورش شترمرغ | آموزش پرورش شترمرغ

آموزش پرورش شترمرغ ، طرح توجیهی پرورش شترمرغ ، کتاب پرورش شترمرغ ،هر آنچه جهت موفقیت در پرورش شترمرغ نیاز دارید
پرورش شترمرغ | آموزش پرورش شترمرغ

پرورش شترمرغ | آموزش پرورش شترمرغ

آموزش پرورش شترمرغ ، طرح توجیهی پرورش شترمرغ ، کتاب پرورش شترمرغ ،هر آنچه جهت موفقیت در پرورش شترمرغ نیاز دارید

کشتار و فرآوری محصولات شترمرغ


 

از مهمترین بخش های یک پروژه پرورش شترمرغ ،بخش کشتار و فراوری محصولات شترمرغ می باشد.کشتارگاه شترمرغ بایستی دارای استانداردهای برتر جهانی بوده و با دقیق ترین موازین بهداشتی اداره شود و این شرایط باعث افزایش عملکرد بهینه  و همچنین افزایش تعداد و محدوده بازارهای قابل دسترس می گردد .

یک کشتارگاه استاندارد شامل موارد زیر است :

 

ادامه مطلب ...

رفتار شناسی شترمرغ


 رفتار شناسی شترمرغ در محیط طبیعی و در خارج از فصل تولید مثل به گونه ای اجتماعی است. و گروههایی از جنس و سنین مختلف تشکیل می دهد، در این محیط ها شترمرغ با انواع گوناگون حیوانات روبروست و معمولا از برخورد نزدیک با سایر حیوانات پرهیز می کند و کمترین رفتار خشنی از خود بروز می دهد.

در محیط محصور شترمرغ های نر در طول حصار حرکت کرده و حتی هنگامی که جیره مکمل در اختیار دارد باز هم در علفزار بدنبال علوفه می گردد.

طی یک بررسی رفتارهای بارز در محیط بسته عبارتند از :ایستادن،با ملایمت راه رفتن ،راه رفتن معمولی ،نشستن ،خوراک خوردن و جستجوی علوفه.

 

ادامه مطلب ...

خوراک شترمرغ


شتر مرغها از لحاظ غذایی جزء حیوانات همه چیز خوار محسوب شده و پرندگانی بسیار مقاوم هستند به گونه ای که می توان آنها را با یک جیره ارزان قیمت حتی از ضایعات محصولات کشاورزی تهیه شده تغذیه می کنند .

بطور کلی غذای شتر مرغ دارای ترکیباتی مابین غذای گاو و مرغ بوده و از دو قسمت علوفه (مانند یونجه و شبدر ) و کنستانتره (شامل : جو ، ذرت ، سویا ، مکملهای معدنی و ویتامینه و....) تشکیل شده است .

 

ادامه مطلب ...

اطلاعاتی راجع به تخم شترمرغ


 

ابعاد و مشخصات تخم شتر مرغ

 

    ضخامت پوسته ۲ تا ۳ میلى‌متر بوده ،درجه حرارت پائین محیط و غذاى غنى از کلسیم سبب افزایش ضخامت پوسته مى‌گردد.

    بعد از حدود ۴۲ روز طول دوره جوجه‌کشی، تخم‌ها حدود ۱۱ تا ۱۵ درصد وزن خود را به‌‌واسطه تبخیر آب و از دست دادن دى‌اکسیدکربن از دست مى‌دهند. این کاهش وزن، حجم اتاقک هوائى را افزایش داده به‌طوریکه در پایان جوجه‌کشى اندازه آن یک‌سوم حجم تخم مى‌شود.

    در مدت کوتاهى قبل از بیرون آمدن از تخم، جوجه با نوک زدن به دیواره اتاقک هوائى از هواى آن استفاده مى‌نمایند. میزان هواى اتاقک هوائى مقدار اکسیژن قابل تنفس براى جوجه را تا زمان شکستن پوسته تعیین مى‌کند.

 

منبع: vista.ir

چرا شترمرغ پرواز نمی کند


چرا شترمرغ نمی تواند پرواز کند؟

وقتی که در سطح زمین هستیم، نیروی جاذبه را تا حدودی حس می کنیم؛ حالا اگر در هوا باشیم، این نیرو را بیش از پیش احساس می نماییم. علت این واقعیت آن است که هوا، هیچ گونه تکیه گاه یا نقطه ی اتکایی برای نگه داشتن وزن موجود زنده ندارد. فقط پرندگان کوچک می توانند با بر هم زدن بال هایشان پرواز کنند، چرا شترمرغ نمی تواند پرواز کند؟ زیرا پرندگان بزرگ برای پرواز کردن لازم است عضلات بسیار نیرومندی در ناحیه ی سینه داشته باشند

 

ادامه مطلب ...