پرورش شترمرغ | آموزش پرورش شترمرغ

پرورش شترمرغ | آموزش پرورش شترمرغ

آموزش پرورش شترمرغ ، طرح توجیهی پرورش شترمرغ ، کتاب پرورش شترمرغ ،هر آنچه جهت موفقیت در پرورش شترمرغ نیاز دارید
پرورش شترمرغ | آموزش پرورش شترمرغ

پرورش شترمرغ | آموزش پرورش شترمرغ

آموزش پرورش شترمرغ ، طرح توجیهی پرورش شترمرغ ، کتاب پرورش شترمرغ ،هر آنچه جهت موفقیت در پرورش شترمرغ نیاز دارید

تسهیلات پرورش شترمرغ


بدون شک سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  بر پایه بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد اقتصاد مقاومتی ،از ارگانهایی است که درجهت اشتغال زایی جوانان جویای کار پیشگام بوده و با پرداخت تسهیلات بانکی اقدامات موثری  انجام داده است ، تسهیلات پرورش شترمرغ ،کمک بزرگی جهت شروع کار کارافرین ابرکویی نموده است

 

 


کارآفرین ابرکوهی با سرمایه اولیه 30 میلیون تومانی بسیج سازندگی توانسته طی 2 سال درآمد بالایی از پرورش شترمرغ کسب کند

ابوذر مرتضوی فرزند یدالله متولد 1362 ساکن ابرکوه روستای شمس‌آباد است. این جوان 32 ساله درباره نحوه شروع فعالیت خود می‌گوید: همواره شنیده بودم که بسیج سازندگی در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی وام اشتغالزایی پرداخت می‌کند. برای همین، در اسفند ماه 92 درخواست وام 30 میلیونی را به همراه مدارک به ناحیه مقاومت بسیج سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ارائه کردم.

وی ادامه می‌دهد: پس از آنکه وام را دریافت کردم اقدام به خرید شترمرغ مولد کردم. یکی از دلایلم برای گرایش به پرورش شترمرغ سازگاری با محیط بود؛ تنها موجودی که می‌توانست در منطقه کویری و خشک ابرکوه رشد یابد شترمرغ بود. وقتی پرنده ماده شروع به تخم‌گذاری کند میانگین از 30 تا 90 عدد تخم می‌گذارد و در برخی موارد نیز 100 عدد دیده شده، بعد از مرحله تخم‌گذاری ماده روی این تخم‌ها می‌نشیند و در یک پروسه چند روزه جوجه به دنیا می‌آید.

مرتضوی با تاکید بر اینکه شترمرغ با فقر غذایی بسیار سازگار است در گفت‌وگو با تسنیم می‌افزاید: شترمرغ مانند برخی از حیوانات نیست که زود از پا دربیاید و در برابر بیماری‌های دامی و طیور مقاوم نباشد. بارزترین خصوصیت شترمرغ این است که در برابر سارقان احشام بسیار مصون است و به آسانی قابل سرقت نیست. تمام این موارد کنار هم باعث علاقه به شترمرغ شد.

وی در توضیح گسترش سطح کاری خود می‌گوید که با توجه به سابقه دو ساله کاری خود در حال حاضر در سطح شهرستان و استان‌های همجوار مانند استان فارس فعالیت دارد و اضافه کرد: در حال حاضر در زمینه تولید جوجه شترمرغ با همکاری یکی از دوستانم فعالیت می‌کنیم، چرا که خرید پرنده مولد تخم‌گذار رونق دارد. با توجه به تعداد 9 پرنده مولد مشتمل بر 6 پرنده ماده تخم‌گذار تا این لحظه از سال تعداد 250 قطعه جوجه تولید شده است و اکنون در حال گسترش فعالیت‌ها هستیم.

این کارآفرین نمونه درباره سرمایه اولیه خود می‌گوید: با همکاری دوستم یک دستگاه خریدیم، اما کلا کارم را 2 سال پیش با سی میلیون تومان آغاز کردم. با این پول ابتدا برای خرید شترمرغ مولد و آذوقه مورد نیاز برای مدت یک سال اقدام کردم که کل مبلغ سی میلیون تومان را از طریق تسهیلات بسیج سازندگی دریافت کردم. در حال حاضر برای سرمایه اولیه جهت خرید تعداد 9 مولد پرنده و یک دستگاه ستر با ظرفیت 150 تخم و یک دستگاه هچر و آذوقه یک ساله مبلغ 60 میلیون تومان کافی است.

وی با ابراز «از درآمدم راضی هستم و کارم را به عنوان یک شغل مناسب می‌دانم» بیان می‌کند: سالیانه 70 میلیون تومان درآمد دارم و سرمایه‌ام هم چند برابر شده است

تمام بانک‌های کشور 60 تا 80 درصد هزینه‌های ساخت مراکز پرورش شترمرغ را از طریق پرداخت تسهیلات بانکی تامین می‌کنند. «نیما زارع»، کارشناس پرورش شترمرغ در گفت‌وگو با خبرگزاری ایانا گفت: «طرح‌های پرورش شترمرغ در صورت

داشتن توجیه اقتصادی و جلب اطمینان بانک‌ها می توانند 60 تا 80 درصد تسهیلات طرح را از تمام بانک‌ها دریافت کنند

زارع اضافه کرد: «سرمایه­گذاران پرورش شترمرغ در مناطق محروم تا 90 درصد هزینه­ی طرح را به ‌صورت تسهیلات بانکی

دریافت کنند

کارشناس پرورش شترمرغ میزان وثیقه را تا 130 درصد مبلغ وام بیان کرد که زمان بازپرداخت آن را پنج سال با بهره­ی هفت تا 13 درصد دانست.

در نشستی که با حضور مدیرعامل بانک ملت با پرورش‌دهندگان شترمرغ تشکیل شده، قرارست کسانی که طرح پرورش شترمرغ دارند، بدون طرح کردن بوروکراسی اداری، از پشتیبانی‌های مالی بانک ملت برخوردار شوند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد