پرورش شترمرغ | آموزش پرورش شترمرغ

پرورش شترمرغ | آموزش پرورش شترمرغ

آموزش پرورش شترمرغ ، طرح توجیهی پرورش شترمرغ ، کتاب پرورش شترمرغ ،هر آنچه جهت موفقیت در پرورش شترمرغ نیاز دارید
پرورش شترمرغ | آموزش پرورش شترمرغ

پرورش شترمرغ | آموزش پرورش شترمرغ

آموزش پرورش شترمرغ ، طرح توجیهی پرورش شترمرغ ، کتاب پرورش شترمرغ ،هر آنچه جهت موفقیت در پرورش شترمرغ نیاز دارید

چگونه پرورش شترمرغ را شروع کنیم






چگونه پرورش شترمرغ را شروع کنیم

بدلیل شرایط آب و هوایی مناسب کشور عزیزمان ایران و همچنین مقاومت بسیار بالای 

شتر مرغو طی بررسی های انجام شده توسط کارشناسان دامپروری و کشاورزی و تجربیات حاصله از مزارع و افراد موفق در زمینه پرورش شترمرغ ، به جرات می توان گفت که تمام مناطق ایران جهت پرورش شترمرغ مناسب ودارای توجیه اقتصادی خوبی است.


تصور اینکه پرورش شتر مرغ یک کار پر هزینه است وبرای شروع بایستی سرمایه کلانی داشته باشید کاملا اشتباه است.

  کسانی که در کار پرورش شتر مرغ به موفقیت دست یافتند ، کار پرورش شتر مرغ را از یک حجم بسیار پایین شروع کرده اند. مهمترین فاکتور مورد نیاز برای این کار داشتن وقت ، پشتکار واراده قوی میباشد. 

 لطفا ادامه مطلب را کلیک کنید

 

 

شما می توانید با کمترین هزینه، تجربه لذت بخش آموزش پرورش شترمرغ را کسب کنید.

توصیه بسیاری از افراد موفق در این زمینه  این است که با 5 تا 10 عدد جوجه شترمرغ 2تا 3 ماهه کار را آغاز کنیم، دراین سن جوجه ها کمترین ریسک و تلفات را برای نگهداری دارند.

همراه با طی این دوره وبا کمی مطالعه و تحقیق بساری از مسایل  موجود در آموزش پرورش شتر مرغ برایتان روشن مشود.

و اگر از یک الگوی تغذیه مناسب پیروی کنید بعد از 7تا 8ماه شما دارای اولین گروه شتر مرغ برای فروش و کشتار هستید.و می توانید با قیمت مناسبی آنها را بفروش برسانید.


بطور کلی جهت شروع یک پروژه پرورش شترمرغ 3 راه وجود دارد:


1- خرید تخم نطفه دار و جوجه کشی

2- خرید جوجه در سنین مختلف

3- خرید شترمرغهای مولد


خرید تخم نطفه دار:این روش نیاز به سرمایه اولیه کمتری داشته ، ممکن است بدلیل نبود تجربه در مسایل جوجه کشی دچار خسارت مالی شویم ،لذا این مورد تنها وقتی پیشنهاد می شود که شخص سرمایه گذار دارای تجربه کافی باشد و یا از مشاوره با گروهی متخصص و معتمد بهره مند شود.

خرید جوجه در سنین مختلف :در این روش از جوجه های تعیین جنسیت شده در سن 2ماهگی  به بالا استفاده می شود وعلی رغم داشتن هزینه بیشتر نسبت به روش اول ،مشکلات کمتری برای سرمایه گذار خواهد داشت ،زیرا جوجه ها در این سن دارای مقاومت ببیشتری نسبت به شرایط نا مساعد  محیطی بوده ونگهداری  آنها نیاز به تجربه کمتری دارد.

خرید شتر مرغهای مولد: یکی دیگر از روشهای رایج که در آموزش پرورش شترمرغ مورد توجه می باشد ،خرید پرندگان بالغ است که دارای هزینه  بالایی می باشد، اما این امکان را به وجود می آورد که پرورش دهنده از همان ابتدا فرایند و چرخه تولید را آغاز کند.


پیشنهاد کارشناسی شده در این زمینه  استفاده از ترکیبی از سه روش فوق است تا علاوه بر کاهش فشار مالی وارد بر سیستم انخاب سوم ،ریسک وخطرات روش اول نیز کمتر می شود.


توجه به این نکته ضروری است که انتخاب پرنده در هر کدام از مراحل به گونه ای باشد که دارای کمترین  مراتب خویشاوندی و بالاترین پتانسیل ژنتیکی را دارا باشد،پس صرفه جویی در خرید پرندگان ارزان قیمت و بی کیفیت ضررهای غیر قایل جبرانی را در آینده نصیب مزرعه خواهد کرد

برای کسب اطلاعات بیشتر لطفا مقالات زیر  را مطالعه بفرمایید:


درآمد پرورش شترمرغ


سرمایه لازم برای پرورش شترمرغ





نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد