پرورش شترمرغ | آموزش پرورش شترمرغ

پرورش شترمرغ | آموزش پرورش شترمرغ

آموزش پرورش شترمرغ ، طرح توجیهی پرورش شترمرغ ، کتاب پرورش شترمرغ ،هر آنچه جهت موفقیت در پرورش شترمرغ نیاز دارید
پرورش شترمرغ | آموزش پرورش شترمرغ

پرورش شترمرغ | آموزش پرورش شترمرغ

آموزش پرورش شترمرغ ، طرح توجیهی پرورش شترمرغ ، کتاب پرورش شترمرغ ،هر آنچه جهت موفقیت در پرورش شترمرغ نیاز دارید

چرا شترمرغ پرواز نمی کند


چرا شترمرغ نمی تواند پرواز کند؟

وقتی که در سطح زمین هستیم، نیروی جاذبه را تا حدودی حس می کنیم؛ حالا اگر در هوا باشیم، این نیرو را بیش از پیش احساس می نماییم. علت این واقعیت آن است که هوا، هیچ گونه تکیه گاه یا نقطه ی اتکایی برای نگه داشتن وزن موجود زنده ندارد. فقط پرندگان کوچک می توانند با بر هم زدن بال هایشان پرواز کنند، چرا شترمرغ نمی تواند پرواز کند؟ زیرا پرندگان بزرگ برای پرواز کردن لازم است عضلات بسیار نیرومندی در ناحیه ی سینه داشته باشند

 

 .

پرنده ی بزرگ جایی برای ساخته شدن چنین عضلات نیرومندی در بدنش ندارد و به همین علت است که پرندگان غول پیکر قادر به پرواز کردن نیستند. پرندگان غول پیکر عبارتند از: شترمرغ آسیایی، شترمرغ آمریکای جنوبی، شترمرغ استرالیایی و شترمرغ های دیگری که در سایر نقاط جهان به سر می برند.

همه ی این شترمرغ ها آنقدر سنگین هستند که قادر به پرواز کردن نمی باشند. در نتیجه، می توانیم بگوییم که هیچ پرنده ای نمی تواند هم غول پیکر باشد و هم قدرت پرواز داشته باشد.

شاید در اینجا بپرسید: آیا شترمرغ واقعاً یک پرنده ی غول پیکر است؟

جواب سوال تان بطور مختصر و مفید این است: بله. بدون تردید، شترمرغ واقعاً یک پرنده ی غول پیکر است. شترمرغ بزرگترین پرنده ی زنده ی زمین است. بلندی قد شترمرغ بالغ، به حدود دو یا دو و نیم متر می رسد و وزن این پرنده ی غول پیکر نیز از هشتاد کیلو تا صد و پنجاه کیلو در نوسان است.

پرندگان غول پیکری که قادر به پرواز کردن نیستند، این کمبود خود را با سرعت فوق العاده ای که در دویدن دارند، جبران می کنند. بعضی از جانوران شناسان عقیده دارند که شترمرغ سریع ترین دونده در میان پرندگان غول پیکر است.

شترمرغ دارای یک جفت پای کشیده، ضخیم و نیرومند است و در بیابان قادر است حتی از اسب هم تندتر به تاخت و تاز بپردازد.

بعضی از جهانگردان گفته اند که شترمرغ هایی را مشاهده کرده اند که با سرعت تقریباً هشتاد کیلومتر در ساعت می دویدند. اما بسیاری از زیست شناسان و جانورشناسان عقیده دارند که حداکثر سرعت شترمرغ شصت کیلومتر در ساعت است، که البته این هم چندان کم نیست! جالب است بدانید فاصله ی میان دو پای این جانور هنگام دویدن، گاهی تا پانزده متر هم می رسد!

مقاله علمی و آموزشی «چرا شترمرغ نمی تواند پرواز کند؟»، نتیجه ی تحقیق و پژوهش، گردآوری و نگارش هیئت تحریریه پورتال یو سی (شما می توانید) می باشد. در این راستا کتاب به من بگو چرا و چگونه، نوشته ی آرکادی لئوکوم و ترجمه سعید درودی از انتشارات بهزاد، منتشر شده در ۱۳۹۱ با شابک ۸-۵۷-۵۹۵۹-۹۶۴ به عنوان منبع اصلی مورد استفاده قرار گرفته است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد