پرورش شترمرغ | آموزش پرورش شترمرغ

پرورش شترمرغ | آموزش پرورش شترمرغ

آموزش پرورش شترمرغ ، طرح توجیهی پرورش شترمرغ ، کتاب پرورش شترمرغ ،هر آنچه جهت موفقیت در پرورش شترمرغ نیاز دارید
پرورش شترمرغ | آموزش پرورش شترمرغ

پرورش شترمرغ | آموزش پرورش شترمرغ

آموزش پرورش شترمرغ ، طرح توجیهی پرورش شترمرغ ، کتاب پرورش شترمرغ ،هر آنچه جهت موفقیت در پرورش شترمرغ نیاز دارید

مشخصات شترمرغ


شترمرغ از پرندگان بدون پرواز بوده و از نظر طبقه بندی جانوری متعلق به رده پرندگان و زیر رده  نو مرغان و راستهپارینه آ ره داران  یا سینه پهنان  محسوب می شود.در مشخصات شترمرغ آنچه جنبه بارز دارد عبارتست از داشتن گردن وپاهای دراز که می تواند با سرعتی حدود 65 کیلومتر بدود، از نظر جثه بزرگترین پرنده موجود در زمین است که دارای طولقد 5/2 متر و وزنی بین 140 تا 170 کیلوگرم می باشد. تخم این پرنده سودمند تا 20 سانتیمتر قد و 5/1 کیلوگرم وزن داشته کهظرف مدت نیم ساعت پخته می شود .

 

 

بر طبق عقیده عمومی منشاء و زیستگاه اصلی شترمرغ  افریقا می باشد و در آثار باستانی مربوط به 60-55 میلیون سال قبلپیدایش آن در استپهای آسیا ، اروپا و افریقا تایید شده است ، در حال حاظر در آفریقا بصورت وحشی زندگی می کند.از دیگر مشخصات شترمرغ می توان گفت  که تنها پرنده ایست که دو 2 انگشت دارد ، انگشت 1و2 تحلیل رفته و دارای انگشت3و4 میباشد  .هر انگشت از 4بند تشکیل شده استپرهای شترمرغ او را در مقابل گرما و صدمات ناشی از آفتاپ محافظت  کرده و در شبهای سرد دمای بدنش را کنترل می کند.

 

ویژگیهای رفتاری شترمرغ :

شترمرغها از زندگی در بیشه زارها خودداری نموده وبه زندگی در دشتهای باز تمایل دارند ،که با علفهای کوتاه فرش شده باشد.این مناطق برای شترمرغ بطور ایدهآل مناسب میباشد.

در مزارع پرورش شترمرغ سعی کنید یک رابطه خوب وصمیمی بین خود و شترمرغها برقرار کنید ، با آنها صحبت کنید وآنها  را عادت  دهید تا نوازش شوند و با کمال احتیاط بگذارید آنها به غیر از گوش و چشم و بینی به انگشتان وبدن شما نوکبزنند.توصیه می شود با شترمرغهای جوان بازی کنید وآنها را دقایقی کوتاه  با دستهایتان  بگیرید  تا به مرور به شما اعتماد کرده ترسشان بریزد.

مقایسه  مشخصات شتر مرغ و گاو

تولید گوشت مرغ در مقایسه با گاو حدود چهار برابر می‌باشد. دوره حاملگی و زایش گاو حدود 9 ماه می‌باشد در صورتیکه دوره هچ تخم شتر مرغ 42 روز می‌باشد. یک گاو در طول یکسال یک رأس گوساله تولید می‌کند در حالیکه شتر مرغ توانایی تولید چهل عدد جوجه را دارد. استحکام چرم شتر مرغ 3 برابر چرم گاو می‌باشد. مقدار پروتئین گوشت گاو و شتر مرغ تفاوت چندانی نداشته لیکن میزان کلسترول موجود در گوشت گاو دو برابر گوشت شتر مرغ می‌باشد. طعم گوشت شتر مرغ شبیه گوشت گاو می‌باشد.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد